Érkezés Afrikába

Idén másodjára szegtük meg az utazási szabályainkat, nyáron elmentünk nyaralni, most télen pedig egy utazási irodával jöttünk el last minute-ben Zanzibárra. Az út félpanzióval annyiba került, mintha most vettem volna csak repjegyet.

IMG_74105:30-ra kellett kiérni Ferihegyre, amiből mi persze olyan hat óra után értünk oda Nórival, Zozó húgával hármasban. Kicsit fáztam sportcipőben a mínuszokban. Bőröndfeladás után beültünk a Costába, ahonnan alig pár percünk volt odaérni a kapuzárásig. Folyosó mellett ültünk, így el lehetett férni. Hurghadaig repültünk 3:20 percet, ott volt egy tankolási szünet kb 1,5 óra, amit szintén a gépen kellett eltölteni. Onnan még kb. öt órát repültünk Zanzibárig. A mellettem ülő párnál előkerült a csavaros kifli – valami cseresznyés fütyülős pálinka formájában. Vizet nem ittak sokat az út alatt. Kétszer kaptunk kaját, persze vega opció nem volt..de a mögöttem ülő pártól kaptam egy salátát, így volt némi kalóriabevitel az otthon készített szendók mellé – éreztem hogy készülnöm kell.

A vízumra nem volt otthon idő, így azt a reptéren intéztük. Viszonylag gyorsan sikerült, annak ellenére hogy mindent külön ablakban kellett intézni. Váltottunk tanzániai schillinget, majd a reptérről kiérve Zozó észrevette hogy még jobb árfolyamon lehet váltani, buktunk pár száz forintot. Ja és közben Nóri magyarul tanította az egyik kis határőrt vagy reptéri munkatársat.IMG_7415

Várt ránk egy busz, mely elhozott a hotelbe. Az út helyenként elég kátyús volt, meg indokolatlan helyeken voltak négyszeres fekvőrendőrök, de simán ideértünk. Kaptunk egy snack jellegű, meghatározhatatlan vacsorát, majd elfoglaltuk a szobákat. Wifi csak a közös területeken van, így korlátozottan tudunk kommunikálni, ami egyelőre ok.