Sete Cidades

A tegnapi bejegyzésből kimaradt, hogy a repülőről leszállva tehéntrágya szag volt Ponta Delgada-ban :) Ma láttunk is egy csomó Zozó szerint szökkelő, Lacika meg szerintem ugráló tehenet. Most este is ezen megy a vita, ugráló tehén videókat keresve a youtubeon..

Azért sirályhangra ébredni és az erkélyről az óceánt látni nem olyan rossz, na. Ma reggel hagytuk a fiúkat aludni egy darabig, majd kitaláltuk, hogy mivel a tegnapi, meg az előre autófoglalás nem jött össze ezért elsőként azt kellene intéznünk. Itt Vila Franca do Campo-ban, ahol a szállásunk van, találtunk egy autókölcsönzőt. Érdekes volt látni, hogy reggel mekkora élet van a városban az estéhez képest, több talponállónak kinéző kocsma is volt, nagy pocakos, hason felcsúszott pólót viselő bácsikkal. Persze az autókölcsönző a pandémia miatt nem volt nyitva, így a következő programpont a városba eljutás volt helyközi busszal. Megtaláltuk a buszmegállót (köszi Google, nem is értem előtte hogyan jutottak el az emberek egyik ismeretlen helyről a másikra), ahol egy bácsi és egy nő várakozott. Én azt találtam, hogy 11:30-kor jön a busz, a többiek szerint meg 11:06. Végül 11:40 körül megérkezett, ami négyünket féláron (a tegnapi taxihoz képest) bevitt a városba, cserébe kétszer olyan hosszú úton. Viszont város és vidéknézésnek szuper volt. A sofőr elég vagányan vezetett, valószínűleg ennek és a reggelinek (répatorta) köszönhetően ha még további perceket el kell töltenem a buszon, nem biztos jó vége lett volna. De megúsztuk és meg is találtuk az autókölcsönzőt, ahol 10 perc alatt szereztünk egy Pandát. Az emberek elég jól beszélnek angolul, nagyonIMG_6335 kedvesek és érdeklődőek. A maszkviselésre nagyon figyelnek és figyelmeztetnek is. A kölcsönző melletti étteremben gyorsan meg is ebédeltünk. Itt a szigeten a hamburger az húsos vagy hús nélküli pogácsa és mellé rizs és sült krumpli. Buci nincs..

A Yaris után váltós autót vezetni kihívásos, de én csak utas leszek, két sofőrt lehetett regisztrálni, én nem voltam köztük. A mára kinézett helyszín a Sete Cidades tavak. Odafelé úton megálltunk a Monte Palace hotelnél, mely egyszerre volt hátborzongató, zombifilm részletbe illő és izgalmas. Hivatalosan nem lehetne bemenni a 70-es évek óta elhagyatottan álló épületbe, de ez persze senkit nem zavar. Mi is bementünk, és megérte felmenni a kilátásért.

Előtte a parkolóban találkoztunk egy foodtruck-ot üzemeltető idősebb párral, akik éppen zártak volna, de miattunk még visszadugták a kávéfőzőt. A pasi többször járt Magyarországon, mint kiderült.IMG_6356

Továbbhaladtunk a tópartra, pontosabban lementünk a városba, hogy Zozó megnézhesse édes vagy sós vizű-e az. Édes volt. A térképen találtunk egy kilátópontot, ahová gondoltuk kocsival felmegyünk. Hát az út egynegyedénél letettük az autót, mert a víz annyira kimosta az utat, hogy a Panda simán fennakadt volna. Gyalog mentünk fel a pontra, ami egy 3 km séta volt. Mire felértünk az eső is rákezdett, de végül csak szemerkélt. A tavakról minden szögből és időjárásról van képünk (napos, esős, ködös, felhős). Közben láttam az ugráló/szökkenő teheneket is, de csak Lacika hitte el..

IMG_6371Visszafelé már sietősen jöttünk, mert kezdett sötétedni és a hibrid Panda azért nem egy acélos jármű, illetve az út egy része nem volt aszfaltozott. Szerencsésen leértünk és útba vettük Ponta Delgadát, hogy estére és reggelre bevásároljunk.

A nap végék zűrösek, ennyi idő után már tudjuk, hogy ha éhesek és fáradtak vagyunk az a legrosszabb combó, muszáj kompromisszumot kötni – pl. mivel Lacika nem hozott, IMG_6392nekem meg egy nap alatt elszakadt a papucsom és szükség lesz majd rá a termálfürdők miatt, lemondtunk róla, hogy ma vegyük meg.

Megtaláltuk a plázát, ahol a helyi Auchanban – Continente mindenki amit szeretett volna megvett – Lacika édességek, én vega felvágott, sajt, Gyöngyi pástétom és light cola, csak Zozó nem kapott végül Ginját (portugál cherry likőr), mert szerintem csak nagyon gagyinak kinéző volt. Azt is megtudtuk a boltban, hogy van olyan alkalmazás, ami a befotózott borcímke alapján ad egy értékelést – Gyöngyitől.