Utolsó napunk Sao Miguelen

IMG_6998Napsütésre ébredtünk, így egy utolsó futás még belefért az indulás előtt. Elfutottunk a tengerparton a városunkkal szemben lévő kis szigetig. Oda is át lehet szezonban menni, azonban azt írták, hogy drónfelvételről sokkal jobban néz ki, mint ha csak simán behajózol és megnézed. A neten a fotóra rákeresve valóban így lehet (Islet of Vila Franca do Campo).IMG_7003

Az első megállónk a Grena Park volt. A park a Furnas nevű város környékén van, egy tó partján. Előtte elkerített részeken gejzírek törnek fel, illetve van egy azori specialitás, a cozido das furnas, ami a vulkáni hőben gőzölt mindenféle húsok és zöldségek egyben. Ezt a többiek végül nem kóstolták meg.

A park mint egy álom, zöld mohaszőnyeg, dzsungelszerű növények, vízesés kb. 70-80m magas, több, mint 300 lépcső fel a vízeséshez, fahidak, pihenőpadok, kilátás a tóra. A bejáratnál a srác azt mondta, hogy IMG_70401,5 óra latt bejárható, mi több, mint 3 órát töltöttünk ott. Közben persze hol napsütés, hol szakadt az eső, szerencsére mivel “másztunk” is, így fázni legalább nem fáztunk.

A park után bementünk Furnas városába, ahol mint látnivaló a Caldeiras des volcanos szerepelt céljaink között. IMG_7098Itt is felbugyogó gejzírek láthatóak, van ahol csak a víz forr, van ahol sáros víz, mintha maltert kevertek volna olyan színű. Valószínű a Karácsony alkalmából, de az egész fel volt díszítve, Bethlehemmel, pásztorokkal, birkákkal, egyéb szereplőkkel. Néhány pontra elég nagy bátorság kellett, hogy felmásszanak, alattuk aforró vízzel. Ja, és házi gyártású reflektorok voltak mindenhol, kb. pvc-csőbe szerelt izzól, lefolpakozva, viccesen nézett ki.

A nap végére (kb. 17 óra, még sötétedés előtt) értünk a Furnas belvárosában található újabb termálfürdőhelyre, a Poca Dona Beija-ba. Itt már ahogy bementünk pozitív volt, egy cappucino- színű macska feküdt az öltöző közepén, majd rátapadt IMG_6552Gyöngyire és bement vele még öltözni is.

Maga a fürdő négy 39 fokos medencéből áll, a forró vízű patak mentén, mesés környezetben. Mivel ez este is nyitva van, így sötétben is élvezhettük azt. Látszik, hogy nincs szezon, mert két családdal is találkoztunk, akikkel az előző napokban másik fürdőkben is. Az egyik medencében volt egy vízfal, ami mögött olyan volt, mintha gőzfürdőben lennénk. A fürdőben egyébként 1,5 óra volt az engedélyezett, kicsit kicsúsztunk belőle, de nem volt belőle gond.IMG_7117

Vacsira az általam kinézett Boutique hotel Furnas éttermébe mentünk. Maga a hely szuperjól nézett ki, csak sajnos nagyon hideg volt. Ja, és egyszercsak egy hatalmas csótány gyalogolt át a lábunk alatt. Olvastam, hogy nyári időszakban nagyon sok csótány van. Még jó, hogy mi csak eggyel találkoztunk. A többiek a kajától sem voltak boldogok, csak a desszerttől, mindenesetre sikerült a legdrágábban vacsoráznunk a szigeten.