MMB – majom, mangrove és barlang

IMG_7581A tegnap éjjel nem volt teljesen zökkenőmentes, ugyanis hiába feküdtünk le időben, még egy óra múlva is ébren voltunk, olyan meleg volt. A légkondi ugyan működött, de kb. meleg levegőt fújt. Zozó elment a recire szólni, hogy nem működik, mire megkérdezték tőle, hogy “But why?” ( Miért nem?) :) Küldtek egy karbantartót, aki először ellenőrizte, hogy a távirányító beállításai rendben vannak-e (úgy voltak), majd felment a tetőre, hogy megnézze a kültéri egységet. Utána jelentette, hogy valamit szerelt rajta, de reggel fogja teljesen megjavítani. Szerencsére azért hűteni kezdett újra és így tudtunk aludni.

IMG_7603Reggeli közben eleredt az eső, ami egész furcsa volt az eddigi forróság után. Illetve azt is megtapasztaltuk, amit korábban olvastam, hogy az áram sokszor elmegy.

A mai program ismét 10-kor indult, autóba szálltunk a korábbi sofőrünkkel, és elvitt minket a Jozani erdőbe Kolobus és kék majmokat nézni. Ez a faj csak itt a szigeten él. Kérdeztem a túravezetőt hogy van-e természetes ellenségük, és van, a pitonok meg a kutyák. Azért hozzátette, hogy a dzsungelséta során reméli nem találkozunk eggyel sem. Közben eleredt az eső, mondta hogy a majmok ilyenkor fedezéket keresve elbújnak, de szerencsére láttuk őket.

Autóval átvittek minket a Jozani erdő egy másik részére, ahol a mangrovek felett egy fapallós ösvény vezetett. Háromféle mangrove fa él itt, a képen jobbról balra a fekete, a vörös és a fehér fa látható. Korábban sokat kivágtak és felhasználták, de mára természetvédelmi terület. A mangrove egyébként a cunamitól is védi a partot. Az egyik kis csatornán 3 kilométert haladva elértük volna az óceánt. Azt is illusztrálta nekünk, hogy milyen a fáknak a magja és hogyan fúródik bele a mocsaras talajba.

IMG_7617Ez után áthaladtunk a Kuza barlanghoz, ahol lehetett fürdeni is. Vicces táblán kiírták, hogy az egészséged a legfontosabb, így ne pisilj a vízbe, ne dobj bele csikket, stb. Mi Nórival nem vállaltuk be a fürdést, Zozó persze úszott egyet az állítólag 28 fokos vízben, mi meg néztük. Ide útközben felvettük egy barátját a sofőrünknek, aki szintén úszott egyet.

Eredetileg már hazamentünk volna, de sofőrünk azt javasolta, hogy a barlang fölött lévő étterem helyett elvisz minket Pajeba és nézzük meg a strandot, meg együnk ott. Természetesen igent mondtunk erre.

Újabb falusi házak között levezető, tengelytörő földúton jutottunk le a hófehér homokos partra. Itt rögtön találtunk egy éttermet, ahol lehetett kártyával fizetni (plusz 5%-ért persze). Tintahal, polip és falafel volt a menünk, a héten elfogyasztottam a második kávémat is. Evés közben bámultam a partot.

Kb. egy óra volt a hazaút. A hotelban kifeküdtünk a partra, Nóri elment egy helyi lakos által nyújtott masszázsra (mivel a part szabad, sokan ott szerveznek maguknak kuncsaftot), azt mondta volt olyan jó, mint a hoteles, az ára harmadannyi persze. Mivel elkezdett az eső szemerkélni, beljebb költöztünk a medencepartra, ahol pihenés közben figyeltem a árnyékolók tartóoszlopán rohangáló gekkókat.

Szuahéli vacsora után hallgatjuk/nézzük a maszáj műsort, ami olyan, mintha az oroszlánkirályt néznénk.IMG_7657